Populära inlägg

fredag 31 oktober 2014

Dags att resa ? / Är ebola farligt ? / Sagoalvan

Ebola, hur farligt är det egentligen ??

Ja självklart är det farligt, och dödligt! Men den panik som råder känns ändå lite överdriven. Visserligen sprids Ebola med kroppsvätskor, men det gör ju även AIDS. Jag tycker att det handlar mycket om okunskap och en vilja av alla människor att stoppa huvudet i sanden syndrom.

Vem vinner på att vi inte gör något ? Ingen! Kräv vaccin och gör det nu! Men å andra sidan sluta inte att resa, sluta inte att leva! Var försiktiga tänk på att det sprids med ALLA kroppsvätskor dvs även saliv. Och det är självklart viktigt med en ordentlig handhygien men jag tycker att alla är panikslagna utan anledning. Ebola finns och har funnits ända sedan 70-talet det har alla medier skrivit om men paniken tycker jag personligen känns obefogad.

Ursprunget till ebola är fladdermöss i västra Afrika.

Om du vill resa vilka länder ska man då inte besöka? I nuläget som jag sett det är det inget land som UD Utrikesdepartementet direkt avråder från att resa till. Vad vore livet utan resor? Vi vill upptäcka och vi vill vara nyfikna!! Jag älskar att resa, och jag vill resa NU!

Jag tycker att du ska boka er jul eller sommar semester nu. Nu kan man ju få extremt billiga resor- tills alla upptäcker att ebola kanske inte är så utspritt som man tror. Att Nigeria blivit fritt från det är ju också en god tanke, där har det gått 2 inkubationstider om vardera 3 veckor utan nya utbrott. Det behövs såklart pengar till information. 

Ge en gåva med att skriva AKUT EBOLA till 72900 så stödjer du www.redcross.se

Du får ett bekräftelse sms som ser ut så här : 





Det är inte försent att skicka, välgörenhet gör dig
så gott i själen, detta sms kostar 50 kr.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.