Populära inlägg

tisdag 31 mars 2015

Helgens mat ! / Sagoalvan



Hade en underbar helg min pojkvän och jag åt lax, skålade och pratade om allt mellan himmel och jord. Jag sitter nu och tittar ut genom fönstret och drömmer mig bort i den blå himmeln.

Här är ett foto på den underbara maten, dvs laxplanka :




















Inte alls svårt att göra heller, jag tog bara pulverpotatismos och för att göra det rikare och krämigare i smaken vispade jag grädde som jag vände ned i potatismos smeten när den svalnat av. Jag hällde potatismosen i en spritspåse och spritsade på plankan.

Plankorna har vi köpt på ÖoB, obs att de ska prepareras innan förta gången så missa inte det. Står på förpackningen hur man gör. Laxen stekte jag fin i stekpannan och la på den efteråt.

Hollandaisåsen var total fusk bara en Rydbergs påse som jag hällde ut i en tallrik och värmde i micron och hällde på laxen när allt var klart. Grönsakerna kokade jag i lite lättsaltat vatten  Det tog cirka 15 minuter i ugnen för potatismosen. Jag har nu hört som tips att man kan pensla potatismosen med äggula för en ännu bättre färg.

Nu ska jag fortsätta att drömma mig bort med att titta ut genom fönstret.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.