Populära inlägg

tisdag 23 juni 2015

Gör din egen Kina restaurant mat, friterade kräftstjärtar så enkelt och sååå gott !!/ Sagoalvan


Vill du lyxa till det men har inte råd att bjuda ut på Kina restaurang ? 


Nu kommer här knep för den liksom jag som inte har så mycket medel, jag extrajobbar visserligen en del, går ut med hundar, står i cafeterior men som de flesta vet räcker inte pengarna långt, överhuvudtaget så nu har jag ett budget tips för den som skulle vilja bjuda på Kina restaurang men inte riktigt har råd. 

Köp först krätstjärtar som redan är skalade, jag använde mig av COOP :s kräftstjärtar i lag, det andra du behöver är vanligt vetemjöl och det tredje mixen som finns på bilden från Blue Dragon. Det är en frityrsmetsmix som gör att dina kräftstjärtar blir lika goda som Kina restaurangens friterade räkor. Till dina friterade kräftstjärtar kan du servera ris och en billig sötsur sås på flaska. 

Det är verkligen jätteenkelt! Man tar sina kräftstjärtar låter dem rinna av lite i ett litet durkslag sedan kan du ta cirka 10-12 åt gången och vänd i vetemjöl doppa sedan en i taget i frityrsmeten(gör enligt anvisning - man tillsatte bara vatten) och ner i fritösens olja som är uppvärm till 160 grader.

Det blev superkrispiga, frasiga och så jättegoda att detta kommer jag absolut göra fler gånger!

Bild tagen av Sagoalvan på friterade kräftstjärtar. Hoppas mitt " recept" hjälper er att få en jättetrevlig kväll- glöm inte dra ut fritösen när ni är klara- ha en trevlig kväll !  


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.