Populära inlägg

tisdag 27 september 2016

Smartast i världen!/Sagoalvan

...

Nu har jag läst ut den här intressanta boken om smartast i världen. Hittade den billigt på Lidl och blev väldigt nyfiken.

Jag kan rekommendera boken, man får lite insyn i olika IQ föreningar som Mensa, Mega och Giga.

Vet inte om jag skulle vara intresserad eller inte, tror detta mer är för min bror isåfall. Det jag lärde mig av att läsa boken var att det egentligen inte finns någon bortre IQ gräns och att reslutat kan bli lite missvisande om man gjort olika IQ test så kan man mönstret och då blir det enklare.

Mensa som förening beskrivs väldigt trevlig med en stor brokig skara människor.

Om du är intresserad hittar du dem här:

https://www.mensa.se

Som du kan läsa är det test i Stockholm den 28 september, för att komma med ska de mäta upp din IQ av ditt testresultat till minst 131.

Detta är en blogg som deras nuvarande Mensa ordförande Monika Orski driver :

http://syrlig.se/om-syrlig-se/

2011 läste jag hennes bok " Fienden bor inte under sängen" , vore intressant med en bok två. Har alltid undrat hur det gick för Klara. Vill du läsa en recension om boken har min pappa skrivit en här:

http://m.ciao.se/Recensioner/Fienden_bor_inte_under_sangen__1773789


Älskar att läsa, ibland längtar jag till hösten bara för att sitta insvept i en mjuk mysig filt med en tekopp som i sin bärnstensglittrande yta speglar lågorna från den öppna brasan i en tokig dans som den uppblåsta jättefiguren utanför en mellanstor amerikansk stads begagnadebils etablissemang!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.