Populära inlägg

måndag 18 maj 2015

Tradedoubler / sagoalvan tjäna pengar, cash, stålar eller sedlar.

...alltså många är i cyber rymden, på internet world wide web, WWW, nätet, bloggar, hemsidor för att tjäna pengar, stålar, deg, cash eller hederliga sedlar. Det finns massa olika sätt att tjäna pengar på internet och jag har skrivit om dem förut. Och det är väl just det som jag gillar - att skriva, men hur kan man tjäna pengar på att skriva ??

Jag menar det är ju inte som att ge ut en bok men saken är den att på det sätt jag nu ska beskriva hur du kan få mer pengar är helt genialt. Du kan skriva om precis vad du vill. Det handlar inte om att pusha för något särskilt företag- du ska bara vara dig själv och skriva om sådant som du gillar sedan efter du bloggat ett litet tag som jag om allt från resor, baka, laga mat, parfymer, göra reborn docka, boktips, speltips, filmtips med mera -dvs massa olika saker som jag gillar är det dags att hitta till tradedoubler.

På tradedoubler väljer du vilka som ska få ha annonser på din blogg och här i bloggen blir varje sida då en unik annonsplats. På varje av mina sidor har jag en HTML kod från tradedoubler som visar att sidan blivit verifierad av dem, denna verifikationskod får du av dem och lägger på din blogg sida.

Därefter ansöker du på tradedoublers sida om annonsörer. Varje annons har en egen HTML kod som du lägger i blogger på din HTML sida. Jag lägger annonser i HTML läge och skriver i skriv läget här på blogger - väldigt enkelt. Efter att du ansökt om annonsörer jag har ex cdon.com, mq , hotels.com, tradera, lets deal, expedia, euroflorist med flera tar det några dagar att bli godkänd. De kollar alltså att din blogg är ok innan du får lägga deras reklam på din blogg. Jag är inte säker på vad de tittar på men det kan nog handla om hur många besök man har att man skriver om intressanta saker och att man uppdaterar rätt ofta. De kan säkert också vara intresserade av hur din blogg är utformad att den ser fin ut och att du stavar rätt och skriver ok.

Men nu frågar du dig hur kan jag tjäna pengar på att jag har annonser på min blogg? Jo saken är den att när någon som läser din blogg hoppar på din reklam för att ex komma till cdon.com som förövrigt har växt till ett nät företag som har det mesta som kläder, parfym, böcker, filmer spel m.m  så får du när de checkar ut i kassan på det företaget ( se till att du verkligen har din site verification kod i HTML läge ) procent på köpet. De olika företagen har olika belopp som de ger det ser man när man söker efter vilka företag man vill ha annonser på i bloggen. Visst att allt inte sker Automatiskt men för att tjäna pengar får man lägga lite tid.

Men varför berättar du detta för mig kanske du tänker, det handlar såklart om att tjäna pengar. Visst att jag skulle velat äga aktier och bara se dem gå upp upp upp i exempelvis företag som byggmax( pappa äger massa aktier i dem för han gillar ju att bygga saker) eller varför inte tradedoubler de är också noterade på börsen så visst kan man tjäna pengar på aktier med.

Nu är dock min tanke att tjäna pengar på att sälja in tradedoubler eftersom de är smarta nog och har lagt upp att man kan ha även deras reklam banner / annons på sin sida.

Och har du nu bestämt dig för att tjäna pengar på din blogg helt lagligt( man betalar skatt) via annonsföretaget tradedoubler tycker jag att du ska ta chansen nu plus att det faktiskt lönar sig. I år har jag redan fått över 600 kronor ! Vore kul om fler hittade till tradedoubler tycker jag.

Ha så kul med bloggandet nu och hoppas du hittar mig igen här på familjen kuligheters blogg :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.