Populära inlägg

torsdag 19 februari 2015


Jag gillar verkligen Kina restauranger, här är ett tips om du är på resa till Eskiltuna :

Bamboo city i Eskilstuna
Vi var i väg på bröllop rätt nyligen och på vägen hem åt vi på den här jättefina restaurangen. Det första som mötte oss var en jättetrevlig man som undrade vilken av erbjudanden vi ville ha, man kunde välja mellan olika bufféer det blev att pappa betalade så alla fick välja från alla bufféer som de hade så vi inte behövde tänka på var vi tog mat någonstans.
Själva sushibuffén var inte så stor och var mest ett glasskåp att ta sin sushi ur de andra två bufférna var dock rejält stora och väldigt färggranna. 
Det var rätt spännande att få välja vilket protein och grönsaker man ville att kocken skulle laga till. Man valde själv precis framför kockens lucka vad man ville att han skulle laga till.
Alla matvaror var extremt fräscha och ärligt ville jag aldrig gå därifrån men vi var ju tvungna att fortsätta hemåt.
Restaurangen låg inte så långt ifrån där vi parkerade bilen så det är nära själva centrum i Eskilstuna. Restaurangen ligger i ett orange/aprikost tegelhus på gatuplan
på adressen : Fristadstorget 7
Ni kommer nog som jag verkligen gilla interiören. Se lite av mina bilder så förstår ni vad jag menar. Det kändes som man inte alls var i Sverige. jag gillade det som mörka träet mot allt det färgglada- verkligen fint!
Jag har alltid varit superförälskad i räkchips så de blev väldigt många sådana sedan hade jag kul att gå till kocken flera gånger för att fräsa på lite olika rätter som jag hittade på själv-man valde ju sina egna råvaror som de tillagade. Jag tyckte allt kocken gjorde blev supergott!
Jag gillade även de klassiska rätterna som vårrullar och olika friterade saker som fläskfilé och räkor.

Adress

Fristadstorget 7
Eskilstuna
Telefonnummer 
016-51 81 88
Lite exempel på mat

Räkchips
Vårrullar
Tom kha gai soppa
Wokad biff med cashewnötter
Wokade blandade skaldjur eller fisk
Friterad kycklingfilé
Grillat kycklingspett Satay med jordnötsås
Wokade äggnudlar med grönsaker
sötsur sås
Wokade blandade grönsaker
Prisinfo

OM du är här för lunch får du bufféen för bara 95 kronor och då ingår sushibufféen!
Vad som finns på Sushi bufféen exempelvis 
Lax
Räkor
Avokado
Krabba
sushi rullar
Obs missa inte

Man får även friterad banan och glass i efterrätt! 
Öppettider

Mån-Tor 11.00-22.00
Fre 11.00-23.00 Lör 12.00-23.00
Sön 12.00-22.00
Rekommenderas

Ja väldigt god mat, bra service, helt OK priser och väldigt mycket fräscht att välja på! Jag gillade även deras interiör! Väldigt fint ställe att äta på om du är i Eskilstuna!
Bilder på Bamboo City, Eskilstuna
  • Bamboo City, Eskilstuna bamboocity1 - Bamboo City, Eskilstuna
  • Bamboo City, Eskilstuna bamboocity3 - Bamboo City, Eskilstuna
  • Bamboo City, Eskilstuna bamboocity2 - Bamboo City, Eskilstuna
  • Bamboo City, Eskilstuna bamboocity6 - Bamboo City, Eskilstuna
Bamboo City, Eskilstuna bamboocity1 - Bamboo City, Eskilstuna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.