Populära inlägg

måndag 10 oktober 2011

Kuligheter om spelande.


Spelade på Lotto i Onsdags, jag har aldrig spelat förut på Lotto men så stod jag hos vårt ATG ombud och skulle hämta ut ticnet biljetter, japp familjen ska gå på Batman i Globen. Det ska bli kul :-) Tillbaka till spelandet, ja det var lite kö så jag fyllde i en rad medan jag väntade. När jag kom fram sa kvinnan att man måste fylla i minst två rader. Så jag plottrade i ännu en rad. 7 kryss på olika siffror 1-35.



Jag vann som vanligt ingenting, jag hade bara ett rätt :-) Men jag har tur i kärlek. En gång har jag faktiskt vunnit, det var på en slags skraplott som var väldigt populär för 20 år sedan den hette Bellman, jag vet inte om den slags lotten finns kvar. Då vann jag iallafall tillsammans med frugan på en lott som vi fått gemensamt.

Mitt Lottospelande kostade mig 12 kronor och en hel del tid för jag skulle leta efter resultatet på www.svenskaspel.se också för att se om jag vunnit.

När man har barn som ska sälja lotter för sin idrottförening kan man ju också bli tvungen att spela, eller så köper man lotterna och lägger i julstrumpan :-)
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.