Populära inlägg

tisdag 19 mars 2013

Fotat matandet av Leopard Geckoödlan!/ Sagoalvan

Jag har här fotat när min bror matar sin Leopard gecko ödla med syrsor / syrsa / gräshoppor/ gräshoppa ( jag är lite osäker på vad det är för sort- det är inte stäppsyrsor) och med mask(han har köpt dem på Bromma Zoomarknad). Själva syrsorna kostar 3 kr/ styck. Han är lite halvgalen för han åker ända dit på sin scooter och har dem innanför tröjan i en uppblåst påse, skönt att det gick bra i all snö iallafall!

Här är en länk till affären för er som behöver köpa syrsor så ni hittar dit, det är ju inget man kan beställa på posten direkt! 










Efter att leopard gecko ödlan ätit ligger han gärna på den varma delen i terrariet och smälter maten.

Jag fick hålla i honom en stund också och han är jättelätt och jag klappade honom försiktigt på hans nästan sandsträva hud. Jag tycker att han är rätt söt faktiskt! Inte lika söt som Missen men iallafall !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.