Populära inlägg

tisdag 24 januari 2012

Romantik / Kuligheter




Jag tycker att det är viktigt att uppmärksamma min fru i bland och vad är väl bättre än en blomma. Röda rosor är ett givet kort. Men mest av allt gillar frugan egentligen rallar roser så när jag var yngre och såg några utmed vägen stannade jag för att plocka dem. De är lite kladdiga i stjälken och jag har lärt mig på senare år att växten även heter Mjölkört. Helt gratis att plocka och hon blev väldigt glad varje gång. En gång hittade jag en blomsteraffär som sålde rosor ( röda stora) för bara 4 kronor så då köpte jag en fast jag hade nog köpt en till vilket pris som helst för vi var på semester någonstans i södra Sverige då jag såg en blomsteraffär och gick in medan frugan fick förvånad sitta i bilen och vänta.

När vi åkte till Italien i hop satte vi fast ett love lock = ett hänglås som bevis på vår kärlek. Vi bestämde att om vi någonsin skulle skilja oss var vi tvungna att åka tillbaka för att låsa upp låset så jag tog gps position på det :- ). Vi funderar nu på att ta med nyckeln på nästa resa med familjen som kommer att gå över halva jordklotet och det kommer vara omöjligt att hitta nyckel så hon får stå ut med mig resten av livet : - )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.