Populära inlägg

måndag 23 januari 2012

Sagoalvan om godiset Leijona


Jag vet att jag skrivit om Leijona förut men min mamma har köpt det igen och jag gillar det, det är några slags tjärpastiller, jag tycker att det smakar lite som bränt och rökt på samma gång men en klar sötlakritssmak. När man ser Leijona godiset tror man att det kanske är salt på utsidan men det är socker, fast det smakar ändå lite salt i början men sedan är det mer sött.

Visste ni att Leijona sägs stoppa en del bakterier, iallafall stod det om TBC på Wikipedia. I Finland har det funnits tjärpastiller väldigt länge. Jag har skrivit en recension om Leijona på Ciao.se om någon vill se ingredienser och näringsinnehåll men även var man köper den och så.

Jag är en socker gris, jag gillar ALLT godis !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.