Populära inlägg

måndag 23 januari 2012

Sagoalvan om födelsedag.



Finns det något bättre än att fira sin födelsedag? Det var så att vi skulle på födelsedagsfirande i julhelgen men vår släkting hade blivit sjuk. Väldigt tråkigt tycker jag för det är så roligt att jämt träffa dem.

Jag har haft en del kalas genom åren och de jag minns bäst var nog då jag fyllde 10 år för då hade mina föräldrar åkt till Tenikmagasinet och köpt Helium gas och fyllt massa ballonger. Det var hur fint som helst. På Sveavägen ligger en party affär där man kan köpa färdigfyllda Helium ballonger om man hellre vill det. Det köpte jag en gång till en kompis. En jättefin delfin liknande sådana som man kan köpa utanför Skansen i Stockholm. Om någon vill hitta till Partyaffären med helium ballonger går ni bara upp vid Hötorget och går ned Sveavägen, bredvid där Olof Palme mördades och fortsätter på samma sida. De har mer saker än heliumballonger men det är roligt att stå och slå i en stor pärm och kolla på de olika heliumballongerna. Annars kan man ju prata med de som jobbar där med vad man vill ha. De fyllde ballongen direkt. Jag kan tänka mig att om man har många ballonger att man kanske måste beställa det då fyllningen med helium ju tar ett tag.

På kalaset hade vi också sockervadd. En sockervaddsmaskin hade pappa hittat även den på Teknikmagasinet.

Ha en mycket trevlig födelsedag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.