Populära inlägg

onsdag 13 juni 2012

Brudtårta med Miranda nallar / Rosochris

Hej alla som hittat till Familjen Kuligheters blogg, jag gav i ett svagt ögonblick med mig att jag också ska skriva något på bloggen. Det här fotot har inte jag mamma Rosochris tagit. Inte heller någon i min familj trots att jag bor med den mest fantastiska fotografen i dottern Sagoalvan.

Det jag gjorde var att jag har mailat Anna Nyberg och fått OK på att få använda bilden som marsipanmästaren själv gjort med ett brudpar med Miranda nallar på en helt fantastisk brudtårta.

Här är lite av del av vår konversationen( en del av Annas svar till mig) :

****************************
Det är helt OK att låna bilden så länge som du anger var den kommer ifrån, som du redan i och för sig skrivit… ;o)

Uppskattar mycket att du frågar för det har ju hänt att man har sett bilder som man känner igen som sina egna där andra har uppgett att de är upphovsmannen. :(

Ha de gôtt!

Mvh Anna Nyberg

Anna’s Tårt & Marsipandesign
Monvägen 126
44343 Gråbo

anna@marsipanfigur.eu

0700-120066

www.marsipanfigur.eu
Godkänd för F-skatt
**************** *************

Och det är ju precis som hon säger när man gör något vill man gärna ha Kredit för det och det är i dagens teknik samhälle inte svårt att hitta kontaktuppgifter för att kunna fråga som jag gjorde med denna underbara tårtbild.

Jag tycker att det är lite synd att Anna bor så långt bort; i Gråbo bestämt men hennes tårtdesigner blir nog mer och mer kända för om jag förstod hemsidan rätt kan hon hålla tårtkurser ibland, maila henne om ni vill ha mer detaljer om tårtskapande.Bor ni i området tycker jag absolut att ni ska använda er av hennes kunskaper och beställa tårtor av henne.

För några år sedan firade min make( Kuligheter här) och jag att våra löften förnyades i Las Vegas och jag älskar Miranda nallar så när jag såg tårtan kände jag direkt att en sådan vill jag ha. På något sätt.

Kanske blir det plyschiga små nallar i grupp runt tårtan eller jag vet inte men i min hjärna ser tårtan ut så här och den har jag alltså hittat hos Anna på : http://www.marsipanfigur.eu Jag hade velat väcka liv i dottern för hon är lite mer IT van men jag gör mitt bästa om ni klickar på den blå länken så kommer ni till Annas hemsida och där finns flera tårtor att helt förundras över.
Länk till bilden med tårtan. http://www.marsipanfigur.eu/Fotoalbum/album/Bröllopstårtor/slides/You%20and%20Me%202011.JPG





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.