Populära inlägg

söndag 17 juni 2012

Läste massa barnböcker häromdagen/ Fiskelyckan

Häromdagen turades jag (Fiskelyckan), syrran och min flickvän om att läsa böcker för en 5-åring.

Det blev en del böcker. Vi gjorde så att vi tog en kvart var och av någon anledning fick jag de absolut längsta barnböckerna. Hon(5-åringen) fick välja själv och i början var hon lite blyg att gå till mig men eftersom min flickvän var med så gick det bra och hon satte sig emellan oss när jag läste böcker som exempelvis :

 " Ugglan som var mörkrädd" - en gullig liten bok om en uggla skriven av Jill Tomlinson och illustrerad av Paul Howard.

Vi hann även med böcker som Alfons boken " Raska på Alfons "och några Mamma Mu och kråkan böcker där jag var Kråkan och min flickvän fick läsa Mamma Mu- blev rätt kul faktiskt.


 Här är ett fint foto syrran tagit på ugglan (Plopp i mitten) från boken :
" Ugglan som var mörkrädd" .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.