Populära inlägg

tisdag 3 februari 2015

Starbreeze- häftigt med ett svenskt föratag som utvecklar spel/ Sagoalvan

..

Jag har blivit lite intresserad av spel- främst tv-spel även om jag tycker väldigt bra om iPad spel med. Faktiskt så intresserad att jag köpte en kurs i hur man kan göra egna spel. Och då insåg jag hur svårt det är och hur de som utvecklar spel verkligen kämpar med sina spel.

De har enormt bra grafik också, jag tänker då exempelvis på Starbreeze som utvecklar tv-spel, mest häftigt med dem är att de faktiskt är ett svenskt företag. Som jag förstått det nu utvecklar de co-op läge i spelet Walking Dead och när det kommer så kommer jag garanterat köpa det och spela på vår ps3:a

Starbreeze hemsida med deras spel : http://starbreeze.com/games/  främst är det PAY DAY 2 som de utvecklat/ utvecklar och nu kan man via STEAM köpa deras extra paket till PAY DAY 2 som de uvecklat i co-op läge, men som sagt när Walking Deads co-op läge är klart kommer jag vara sååå över deras produkt! (Har kollat lite reklam om PAY DAY 2 och den är grymt animerad, kanske köper den till min pojkvän).

Själv har jag lekt lite i att göra ett iPad spel med hjälp av programmet gamesalad och det går rätt bra. Framförallt är det roligt att konstruera något själv. Inte för att jag direkt tror att jag kommer bli spelutvecklare i framtiden men det är kul att omsätta ens idéer i verklighet och skapa något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.