Populära inlägg

lördag 21 februari 2015

The Walking Dead / Zoombier, överlevnad helt helt otroligt bra gjort !! / Sagoalvan

..



The Walking Dead

Jag kanske är lite sen att upptäcka den här serien men nu när jag gjort det vill jag gärna att alla de som inte heller har upptäckt den hittar den för den är så bra, en av de bästa Tv serier jag sett faktiskt. Här sparas det varken på smink eller speialeffekter. Själv fick jag den i present vilket inte är så konstigt eftersom jag gillar Zoombies.
Fakta om The Walking Dead/ Tv- serie säsong 1

År: 2010
Genre: Zoombies/ Framtid
Spellängd: 60 min/ 6 avsnitt
Skådespelare: 
Andrew Lincoln som Rick Grimes
Steven Yeun som Glenn Rhee
Chandler Riggs som Ricks son Carl Grimes
Norman Reedus som bågskytten Daryl 
Sarah Wayne Callies som Ricks fru Lori Grimes
Jon Bernthal som Shane Walsh
Irone Singleton som Theodore 'T-Dog' Douglas 
Handling lite kort för att inte ge bort för mycket

Rick är en sheriff som blir skjuten medan världen är som den brukar men under koman på sjukhuset sprids ett virus som förvandlar alla som dör till Zoombies. När sedan en Zoombie/ Walking Dead är hungrig biter den en människa som blir smittad och blir en Zoombie. Zoombiesarna blir väldigt väldigt många. När Rick kommer ur sin koma är det bara förödelse han ser. Hans mission blir att hitta sin fru och deras son Carl.
Miljö

Här handlar det om att överleva. Rick pendlar mellan mijöer av småstad/ storstad och bara natur. Hur man överlever i de olika miljöerna finner jag väldigt intressant samt att det inte bara handlar om att överleva, man måste även skydda sig mot Zoombier och att bara förstå hur de fungerar är som ett deckarmysterie i Tv- serien.
Zoombiesarna / Zoombierna

I den här Tv- serien är Zoombiesarna perfekt sminkade och ljudet de utstöter är väsande gurglande, man hör liksom Zoombierna innan man ser dem. De är riktigt äckliga och läskiga, det människan har till sin fördel är att hon är snabbare och mycket smartare. De dras till ljud så att avlossa sitt vapen i fel sekund kan vara avgörande mellan att leva och dö. Naturligtvis är Darryls pilar de allra bästa vapnet så länge det inte är så många Zoombier men det är svårt att sikta och inte helt lätt att ladda om men Daryl är den ultimata överlevaren och trots sitt hårda yttre den av överlevarna i denna första säsong som jag gillar allra bäst.
Specialeffekterna är helt enorma, det här är ingen budget Tv-serie utan här finns det statister i 100 tal och de är alla så bra gjorda att man finner serien trovärdig och alldeles lagom läskig.
Övrigt

Man kan tro att en tv-serie om Zoombisar inte kan vara romantisk men så är inte fallet alls. I varje avsnitt har det varit med kärlek och romantik. Så därför är denna serie ämnad inte bara för Zoombie älskare utan även för de som finner en tv-serie med spännande handling och innehåll intressant.
Rekommenderas

Ja absolut den bästa och mest spännande tv-serien jag sett på länge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.