Populära inlägg

tisdag 12 juni 2012

Tjäna pengar på blogg ? Öka bloggtrafik !/ Sagoalvan

Familjen Kuligheters blogg: Bloggtrafik / Kuligheter: Tänkte försöka surra till det med lite extra bloggtrafik till Familjen Kuligheters blogg. Hittade detta och här är en länk som om du följe...

////////////////////////////// Läste detta ovanför på vår egen blogg skrivet av pappa för han vill gärna att Familjen Kuligheters blogg ska läsas mer. Han försöker på olika sätt att öka bloggtrafiken till sagoalvan.blogspot.com / sagoalvan.blogspot.se

Mycket i livet handlar ju om att göra pengar och tjäna pengar på sin blogg är säkert en av anledningarna till att så många människor driver en blogg. Men jag tror att som med mig själv handlar det ju lite om att få visa mina fotografier och dela med sig av mina upplevelser. Egentligen gör jag redan det på väldens bästa community nämnligen www.ciao.se men vissa fotografier är ju inte på någon produkt så då platsar inte fotot på mina recensionsinlägg. Då blir bloggen ett extra utställningsställe för mina fotografier.

 På Communityt Ciao.se skriver jag: åsikter, tips och recensioner. Och visst att man kanske inte tjänar några storslantar där utan det är ju mer en Hobby då varje sak man skriver om ju kostat en pengar. Men man får faktiskt ut en 50 lapp då och då så är du intresserad av att skriva och fota så är det en väldigt bra plattform. Men för att kunna få de 50 kr måste du själv också var aktiv då det är ett levande community för folk som tycker mycket. Att skriva lär man sig jättebra där och tillslut hittar man en egen rytm. Man får 5 öre för varje person som sätter ett av de tre betygen : användbar, väldigt användbar och exceptionell. För att få betyg måste man själv vara duktig och läsa och betygsätta andras recensioner.  Vill du också testa gå hit, prova se om du kan få ihop 50 kr : Bli medlem och skriv en recension bli medlem på samma Community som jag, klicka här och skriv av hela hjärtans lust ! :


Jag hoppas vi ses på Ciao.se och kan vara vänner där !


Om du följer banderollen nedan och klickar så räknas det som att just jag värvat dig och jag vill jättegärna ha nya vänner på Ciao.se . Så skriv skriv - du får 5 kronor för din första recension !





Jag kan även ta detta med läsningar och öka sin bloggtrafik. På vår Familjen Kuligheters blogg här alltså http://sagoalvan.blogspot.se har vi om man scrollar ner lite fler än 2000 läsningar sedan starten i höstas och det är på cirka 350 inlägg( inte särskilt mycket tycker jag- det finns ju de som har 2000 unika besökare varje dag!).

På min sida på ciao har jag läst min statistik och där har jag hissnade sedan jag började skriva recensioner över 300.000 som har läst. Så vill du ha ut din åsikt är det här platsen. Jag har nu på Ciao skrivt mer än 1000 recensioner och de är i variation om allt från recept, film, musik till mobiltelefon, dator och så min favorit: resor.

Vi kom nyligen hem efter en häftig resa till Shanghai så på www.ciao.se återfinner man massa olika sevärdheter vi såg, restaurangerna vi besökte och såklart hotellet vi bodde på. Jag ska nu använda pappas länk jag fått för att öppna bloggtrafik sidan och titta på lite andra människors bloggar i hopp om att någon hittar till Familjen Kuligheters blogg här eller kanske till oss på ciao. För att komma till ALLA mina recensioner på ciao.se gå hit : http://www.ciao.se/Medlem__Sagoalvan_5310079


Och jag hoppas som detta träd som växer och strävar upp mot himlen att pappa får sin önskan om att vår Familjen Kuligheters blogg växer för jag älskar att visa mina fotografier( om du tittar på Ciao.se kan du få se verkligen fantasifulla sådana- som ex piroger som växer i en buske).

Lycka till med att även du få fler bloggläsare och roligt att du hittade just till oss, var det tjäna pengar du ville göra på internet så tänk det mest som hobby tycker jag./ Kram Sagoalvan

 ( *** Mitt motto : Det är trevligt att vara viktig, men viktigare att vara trevlig ! ***


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.