Populära inlägg

måndag 3 september 2012

Sagoalvan i dockfabriken! / Sagoalvan

Om ni läst Familjen Kuligheters blogg tidigare har det nog inte undgått att min mamma är väldigt konstnärlig av sig och ja det smittar väl av sig på mig med, tror jag.

Det är så kul med henne om jag sitter och kollar på något på Internet sätter hon sig gärna bredvid och kollar. Jag satt och kollade på ebay när hon bara- vänta vänta backa lite. Och jag bara OKeeej. Lite nyfiken blev jag ju vad det var om. Det var något jag aldrig hört talas om förut- Reborn dockor? Både hon och jag satt och undrade vad det var de såg så ehh verkliga ut.

Mamma bara- kan man göra en docka själv ? Och ja jag läste vidare och konstaterade att jo så var det man köpte tomma delar- huvud, armar och ben och målade dem själv. Det vill jag prova sa hon, jag tror inte hon kollat så mycket vad de kostade men vi blandade in pappa i beställning och köp. Har aldrig hört honom säga nej någon gång till mammas alla idéer.

Nu många You Tube tutorials ihop med min mamma och flera dagar i "dockfabriken" har vi tillsammans gjort två stycken reborn dockor. En process som tagit rätt lång tid för det var mycket som skulle köpas även om min bror även han var till hjälp med att ge oss tyngder.

Det blev inte direkt alls som jag trott om reborndockorna. Även om jag ju sett på tutorials på You Tube att det inte var så enkelt så var det ungefär 100 gånger mer svårt ändå! Särskilt som varken mamma eller jag någonsin byggt en docka. Även pappa hjälpte till med material- exempelvis vet jag inte hur många av hans buntband som vi tagit, klippt upp och sedan tagit ett nytt buntband.

Mamma älskar att måla så detta med reborn docka kanske inte var så krångligt för henne som för mig, jag höll verkligen andan när jag gjorde det första blåa strecket på dockan, hjälp!

Nu är dockorna klara och som vanligt har jag fotat både under tiden vi gjorde dockorna och även nu efteråt.

Här är ett foto :


Då dockorna är MYCKET dyra, bara armar, ben och huvud gå på varje docka
på cirka 700 kronor bör man verkligen vara konstnärligt intresserad innan man
ger sig på detta projekt tycker jag.

Fast jag hade hur kul som helst med min mamma även om brorsan tyckte det såg lite väl läskigt ut när han såg oss baka dockdelar i ugnen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.