Populära inlägg

onsdag 1 april 2015

Dags att baka lite ? Några egna munkar kanske ?? / Sagoalvan




Jag bara älskar att baka, jag har även börjat laga mer mat igen för jag tycker att det är roligt att göra andra glada. Här är mina munkar om någon vill göra dem. OM ni vill ha lika fina som jag behövs två olika hushållsmaskiner, den ena är en munkmaskin, tyvärr blir inte munkarna som friterade munkar men man får verkilgen utseendet enkelt och sedan är det bara att fritera dem i en fritös.

























Kuligheters( min pappas)  munkrecept

2 ägg (Garant på platta så inte lika stora som frukostägg)
2 ½ dl socker
1 ½ dl kokosmjölk ( jag vispade hela burken och tog 1 1/ 2 dl från det vispade, det smakade nästan ingen kokos), i den andra smeten hade vi 1 ½ dl minimjölk istället och de smakade nästan desamma.
1 ½ dl flytande Milda Culinesse
7 dl vetemjöl
1 matsked bakpulver

Vi gräddade till munkarna liksom försökte lyfta upp locket.
OBS VARMT !

Rör bara själva handtaget  på munkmaskinen - ALLT annat blir varmt. Även utsidan på locket.  
Hur likt blir det riktiga munkar? Jo använd en fritös efter munkmaskinen!
Det tar inte lång tid(30 sek) att fritera de redan gräddade munkarna från munkmaskinen, gör till de får fin färg och låt dem sedan rulla runt i socker- tänk på att det är väldigt varmt dock !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.