Populära inlägg

onsdag 1 april 2015

Pratat med mormor om tiggarna! / Sagoalvan


Jag har pratat rätt mycket om tiggarna med mormor nu. Och hon tycker som jag att det är svårt att bara inte göra någonting.

Jag tycker att det är så jobbigt att bara gå förbi tiggarna som sitter utanför nästan varje affär nu i Stockholmsområdet. De flesta vänder bara bort blicken och vill inte se, men jag tittar och det plågar mig. Här sitter det människor som garanterat kommer förstöra sina kroppar med att bara sitta på kallt underlag och bli mer och mer slitna i kroppen.

Jag var inne och handlade en dag på affären och köpte mig mandariner, jag kände ett sådant stygn i bröstet när jag gick förbi hon som satt där och tiggde att jag beslöt mig ge mina mandariner. Jag såg hennes långa hår under sjalen och tänkte sedan att hur gör de egentligen för att tvätta sig. Hur kan de hålla sin hygien - de kommer ju bli sjuka!

Då beslöt jag mig för att göra ett paket till kvinnan utanför affären. Detta shampoo paket gav jag till henne och hon blev jätteglad. I paketet la jag sådant som en kvinna behöver som shampoo, balsam, bindor, tandborste, tandkräm och jag la även ned 2 klubbor för jag kom att tänka på det Walking Dead avsnittet då Becky var inlåst på ett sjukhus och fick en klubba. Att en liten klubba kan betyda mer än någon annan anar!!

Kvinnan blev iallafall jätteglad åt mitt paket. Det värmde att göra någon nytta. Jag tror att alla som väljer att ge något- till välgörenhet, idrottsföreningar, barn eller tiggare känner sig gladare- kanske kommer mitt hjärta slå ännu en extra dag för min goda gärning. Jag väljer att tro det att mitt shampoo paket gav mig ännu en dag extra att leva.

Här är ett foto jag tog på paketet innan jag gav bort det :



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.