Populära inlägg

onsdag 1 april 2015

Väntar på att mormor ska komma! / Sagoalvan








Jag sitter just och väntar på att min mormor ska komma, imorgon är det ju skärtorsdag och påsk. Alltid lika kul när hon kommer på besök. Hon är lite kul för hon gillar mest en och samma parfym så mamma och jag har köpt den parfymen till henne den heter :

Cerruti 1881 Woman, EdT 50ml

Hon tycker att ens doft är lite som ens personlighet att  den följer med en som en lite slöja där man går. Den här parfymen återvänder hon alltid till och har genom året återkommit till den flera gånger. Hon köpte den redan 1995 när den lanserades första gången. Själv är jag glad över att parfymen finns än idag så det blir en fin påsk present till min mormor som alltid är så supersnäll mot mig. Sist hon var här köpte hon mig ett bakbord så jag och hon kan baka mer ihop.

Så här tycker min mormor om doften enligt en recension hon skrev för att vara snäll förut på Ciao där jag skrivit flera flera recensioner:  " Den här parfymen doftar underbart fräscht nästan av gurkor som solar på en bädd av honungsmelon och massa rosenblad, underbart helt enkelt. Doften är mycket blommig och innehåller förutom ros även viol, fresia, jasmin och lilja. Doften är mycket söt av apelsinblommor, bergamott och koriander, basen ligger still i dofter som ambra, sandelträd, mysk och vanilj. Jag tycker att doften passar alla kvinnor oavsett ålder. "
Ingredienser

Alcohol Denat,Fragranceparfum,Water Aqua Eau,Butylphenyl,Methylpropional,Acrylates/Octylacrylamide Copolymer,Alpha-Isomethyl Ionone,Benzophenone-3,Benzyl Benoate,Bht,Butyl Methoxydibenzoylmethane,Cinnamyl,Alcohol,Citral,Citronellol,Coumarin,Ethylhexyl,Methoxycinnamate, Salicylate,Cyclohexene Carboxaldehyde,Limonene,Linallool,Propylene Glycol Blue 1 C1 42090 Orange 4 C1 15510 Red 33 C1 17200 Red 4 C1 14700 Yellow 5 C1 19140
Noter

Toppnot:
Mimosa
Hjärtnot:
Jasmin
Basnot:
sandelträd
Varför heter den 1881 ?

1881 var det året Nino Cerrutis morfar öppnade sin textilfabrik och därav kommer namnet.
Rekommenderas

Ja den passar min mormor perfekt !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.