Populära inlägg

onsdag 1 april 2015

Rubicon Mango dryck - så god ! / Sagoalvan





Rubicon Mango

1 liter
Min mamma köpte mig den här första gången redan år 2010 så att jag skulle kunna göra egna Mango smoothies, hon köpte även en Mango som jag skalade, tärnade och fryste samt Mangoglass efter att vi provat en juicebars Mango smoothisar. Min hemmagjorda Mango Smoothie blev jättegod men inte fullt så god som juicebarens. Den här juicen är faktiskt jättegod att bara dricka.
Jag tycker att den här juicen har en lite sötare smak än när man äter färska Mangosar. Jag gillar Mangosmak och den här Mangodrycken gör mig inte besviken för mina Mangosmaklökar dansar Disco i munnen. Konsistensen är ungfär som fet mjölk. Färgen är härligt gul som vilken av apelsinjuice som helst och aningen djupgulare Mangons mogna fruktkött.
Ingredienser

vatten
19 % mango fruktkött 
socker
surhetreglerande medel = citronsyra
aromer
stabiliseringsmedel = guarkememel och xantangummi
antioxidationsmedel = citronsyra 
A, C och E vitamin
Näringsvärde per 100 ml

Energi = 54 kcal
Protein = 0,1 gram
Kolhydrater= 13,4 gram varav socker 13,3 gram
Fett = bara spår.
Fibrer = 0,5 gram
Natrium = bara spår
Rekommenderas
Ja gör din egen Mango smoothie eller drick Mangodrycken som den är välkyld och skakad förpackning.

Denn Bild har jag fotat i min Sagoalvs trädgård : 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.