Populära inlägg

söndag 22 december 2019

Sagoalvans pepparkakshus och tips om att få fina fönster och ljus i huset

...Pepparkakshus gjort av Sagoalvan eller ja alltså det var ett sånt färdigt Annas pepparkakshus men jag  har dekorerat och jag har lite tips om kring detta med pepparkakshus!

Först vill jag dela med mig av lite tips och det är hur ska man göra för att slippa bränna sig när man ska sätta ihop sitt pepparkakshus, jo köp en tub med baking glue. Jag hittade min på affären City Gross, där jag även fann en ny färg på kristyr nämnligen röd kristyr.

Det enda du behöver göra efter att du öppnat baking glue tuben är att sätta den i varm vatten en stund för limmet är väldigt trögt.

Sedan vill jag dela med mig av hur man får ljus inne i pepparkakshuset, det gjorde jag genom att tända tre stycken sådana elektriska tealight. Viktigt att tända dem för de blir nämnligen inlimmade i pepparkakshuset.

så kommer vi till hus gör man snygga fönster i ett pepparkakshus , jo man tar gelatinblad och fäster på insidan av varje fönster, väldigt effektfullt och fint. Du kan lätt fästa dem med bara en liten klutt kristyr i varje hörn.

Därefter tar man baking glue och och fäster ihop huset, jag hade en vit metallbricka och la en sträng för varje husvägg på brickan och sen fäste jag hop delarna med varandra.

Och vem vill inte ha lite härligt gnistrande snö runt sitt pepparkakshus- då är det bara tat först ta strösocker och sedan ta nypsvis med havssalt och strö det över sockret. Jag gjorde även en gång med krossad grått strössel som jag hittade i en burk som hade olika strössel, bland annat fanns där små snöflingor.

Taket väntar jag med att färdigställa har tänkt hela familjen ska hjälpa till med det,

Så så här ser mitt pepparkakshus ut just nu , fakriskt rätt fint även utan pynt på taket:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.