Populära inlägg

onsdag 23 september 2015

Zooma när du läser på internet, tips från min pappa Kuligheter / Sagoalvan


Min pappa har ett väldigt bra tips för alla som av någon anledning vill zooma in sin skärm när man exempelvis kollar på bilder på Internet eller läser en liten text. Vi har Mac och då trycker man på CMD på höger sida av tangentbordet och sedan på + tecknet så förstoras skärmen lite mer och lite mer varje gång man trycker på plus.





När man på Mac sedan vill gå tillbaka till normalstorlek på skärmens zoomning trycker man bara på högersidas tangent av CMD och sedan på -, tryck minus sedan till din vanliga storlek!





Jag kan mest tänka mig att detta är för folk som kanske börjat se lite sämre men det är ju faktiskt då skönare att zooma in skärmen än att ta på sig läsglasögon. Min pappa tycker att läsglasögon gör att han ser gammal ut så jag förstår att han hellre zoomar in på detta sätt på Mac:en.
så svaret på hur man zoomar när man läser på internet är med Mac :

Svar cmd +  / cmd - använd CMD knappen till höger om mellanslagstangenten.

Och då till frågan hur gör en Windows användare? Jag har tagit reda på detta med då jag förstår att många med dator även använder windows, kanske på jobbet eller i skolan. Fast en del av er med små lap top ska kolla ovan då de nog är Mac.






Svar :
Ctrl + för att zooma och Ctrl - för att förminska på din dator skärm





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.