Populära inlägg

tisdag 27 januari 2015

Börja planera Alla hjärtans dag i tid / Sagoalvan

.
Ju bättre och mer man planerat till Alla hjärtans dag den 14 februari, desto bättre blir det. Det är iallafall min åsikt.


Min pojkvän är alltid så romantisk och jag har bestämt mig för att göra en romantisk middag hemma på Allahjärtans dag. Tror det kommer bli superbra med massa pynt. Jag älskar att pynta och pyssla så jag gillar alla helger och högtider som ju för det mesta innefattar det. Det är väl bara sportlovet man inte pyntar?

På panduro hobby hemsida : http://www.pandurohobby.se kan du hitta massa idéer och självklart köpa vad som behövs( shopping tips). Jag har redan lyckats med att stämpla MENU på 2 svarta blad, (se bild):




















PÅ baksidan ska jag skriva upp själva menu / menyn med en vit penna. Tror jag till varmrätt ska göra plankstek med potatismos runt för vi har på ÖoB köpt sådana plankor som man använder.  Förrätten är ännu lite öppen och så även efterrätten.




Jag har faktiskt redan börjat fundera även på påsken med och lånat lite pysselböcker från biblioteket. Jag måste även förfina mina " skills" på äggkokning och lite kul var att jag fick en äggtimer i julklapp. Den fungerar så att man lägger i den i det kokande vattnet tillsammans med äggen.
















Sedan kollar man hur det röda ändrar till en beigefärg runt kanten på plastägget och när ägget står på mellan soft och medium blir ägget alldeles lagom soft- vilket jag gillar.




















Sedan är det bara att sätta sig och mumsa på sitt löskokta ägg:



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.