Populära inlägg

tisdag 27 januari 2015

Nagelkladd men kul ! / Sagoalvan

.
Min pojkvän var så enormt söt han ville ge mig en nyhet han hittat på ebay eller Tradera, inte helt nytt för mig för jag har testat detta förut men nu fick jag massa nya stämpelplåtar att använda och även mer än 10 olika färger.





Jag var dock rätt skeptisk till färgerna först för de hette inte som mina gamla färger Konad utan denna lila som är på fotot heter Angel Lilac, jag kan dock intyg att de fungerar lika bra som Konad nagellacken som jag använde för mer än ett år sedan.

Det blir lite kladdigt när man håller på. Ha ha jag fick förresten inte alls färgen att fungera från början för jag hade inte tagit av plastfilmen från den runda plattan- vilket då ju hann öka på min skepsis innan jag helt enkelt drog bort plastfilmen från plattan och kunde glädja mig åt att nagellacken åkte ner i spåren ordentligt.

Det är inte särskilt svårt annars att använda detta, man drar bort plastfilmen på den runda metalliska med stämpelprägling, applicerar nagellacket - detta eller Konad, drar med spackeln så bara färgen syns på den runda metallbrickan i spåren, exempelvis blommor. Tar stämpeln vinklar den och trycker ner och vinklar upp stämpeln.

Stämpeln syns bättre om du har ljus nagellack och mörk färg. Lila är en bra mörk stämpelfärg.

Så här ser tillbehören ut efter mitt " lekande" :




De rengör du enklast med nagellacks remover. Blir ju lite kladdigt men stämpel idéen fungerar väldigt bra då det är svårt att rita sådana detaljer på sina naglar själv. OM du vill kan du använda flera olika färger och stämpelinpräglingar. Det är väldigt lätt att se när man överför stämpeln till nageln var den kommer att hamna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.