Populära inlägg

söndag 11 januari 2015

Snögubbe väder JIIIPPPIIII !!!/ Sagoalvan

Ja så var det ett enormt fint snögubbeväder och klart jag använde mig av mitt Snowman kit jag fått i julklapp. Väldigt användbart. Särskilt som det är gjort av plast och kan återanvändas i det oändliga!


Så här fin vart snögubben som vi gjorde. Det som var extra bra med snowman kittet var att man satte fast knapparna med små pins så att de sitter fast orentligt. Förr när jag haft andra saker har det inte sutit så bra.

Om ni inte har ett sådant här kit kan ni ändå göra en snögubbe, till knappar kan ni ta plastkorkar från färglada mjukmedelsflaskor exempelvis. Till näsa den klassiska moroten, gammal halsduk , vantar och en mössa är ju inte heller så svårt att få tag på. Ögonen kan man göra av plastkorkar från mjölkförpackningar och rita med en permanent penna dit ögon så blir det också jättebra.

Jag vet inte var mitt snowman kit är köpt men om ni hittar det så kan ni här se hur enormt gulligt och fint det blev. Det syns kanske inte på själva body : n att det sitter blåa vantar men de är iallafall det blå som sticker fram lite nedtill och de var också med i samma kit. Jag är väldigt stolt över vår snögubbe måste jag säga!

Så här blev snögubben som vi gjorde med snow man kit :














































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.