Populära inlägg

söndag 11 januari 2015

Tjäna pengar , tjäna pengar- är du bra på att skriva eller är du konstnärlig?? / Sagoalvan

Tjäna pengar på Internet?

Är du bra på att skriva kan du kanske

Testa Ciao.se

Ibland när kassan är låg brukar jag ta mig in på Ciao och skriva, tyvärr ändrar de reglerna hela tiden för vad man tjänar så jag vet inte ens om jag får något för denna recension men jag får iallafall glädjen av att skriva- vilket faktiskt också är kul.
Fast jag HAR faktiskt tjänat pengar på att skriva på Ciao. Ibland har man fått 5 kronor för att skriva en recension och sedan har man fått 5,10 eller 20 öre för varje positivt betyg som man har fått. När det sedan blivit mer än 50 kronor har jag bett dem betala ut pengarna till mitt konto och jag har då alltid fått pengarna nästa månad. Det fungerade inte en gång men då fungerade det inte för någon och Ciao redaktionen dränktes i e-mail från alla oroliga användare.
Det jag även gillar med Ciao är att det är ett Community med som gör att man får kontakt med andra som gillar att skriva.

Det jag blev lite chockad över när jag gick in där idag är hur få som skriver recensioner i dagsläget, antagligen för att de förra året ändrade reglerna men med fler som skriver och fler som sätter betyg kan man faktiskt få in lite pengar här. Säg att man skriver som jag idag en recension om min printer( en text jag nästan ändå skrivit här för min blogg så det tog ingen extra tid, la bara till lite fakta om produkten och lite övrigt som att printern bara väger c:a 5 kilo så var ju recensionen klar) så som första skrivare på en tekniskt produkt får jag för varje positivt betyg som är användbar/ väldigt användbar eller Excptionell 40 öre det betyder om 10 Ciao medlemmar betygsätter så får jag 4 kronor. Visst kanske inte mycket pengar men som sagt jag har ju redan skrivit all text ändå här på bloggen.

En annan sak med CIAO är( se bild nedan) är att om man gärna vill ha sin röst hörd så är CIAO väldigt stort och jämnför man läsare här på min blogg med antalet som läst mina recensioner är det helt klart värt att lägga lite tid på CIAO. Detta var också lite av en chock att jag har haft så mycket läsningar, det är ju inte på varje recension men det finns recensioner som har lästs svindlande över 6000 ggr, nej inte 6 och inte 60 och inte 600 nej 6.000 gånger!! Vilket har ledit till att min statistik är super super hög. Hur får man liksom annars 1,2 miljoner läsningar??? Helt helt otroligt men alldeles sant- kolla min statistikbild nedan!! Så är det bara läsningar du vill ha är CIAO superbra, men som sagt man kan faktiskt tjäna pengar där med men då måste man vara lite mer aktiv och sätta betyg på andra medlemmars recensioner. För sätter man inga betyg så lär maninte få några betyg heller och där är det betygen från medlemmarna som gör att man får pengar.

Vill du bli medlem på CIAO.se så kan du gärna gå via min värvningssida som är dvs du behöver bara klicka dig via bannern. Är du bara nyfiken på att läsa mina recensioner ?? Då kan du gå direkt till min medlemsida på Ciao.se : 


 http://www.ciao.se/Medlem__Sagoalvan_5310079


Blogga

Kan man verkligen tjäna pengar på att blogga? Ja alltså det är inte själva skrivandet kanske i sig utan att man drar läsare till sig som faktiskt sedan hoppar vidare på någon reklambanner som sitter på bloggen(Min pappa som kallas för Kuligheter på Internet har ordnat det). Och då såklart måste inte personen bara hoppa in på reklambannern - den måste också handla då på det företag som den hoppat in på.
Man får inte så mycket för varje som gör ett köp från ens sida och man måste komma upp i mer än 500 kronor innan det blir utbetalt. På vår blogg har vi alla möjliga företag som vi gör då extra reklam för. Det är lite större bolag som hotels.com , Nelly.com , coolstuff, Cd.com och exempelvis Tradera. Bloggen som vår Familj har heter : Familjen Kuligheters blogg och hela vår familj kan göra inlägg även om det är nästan mest jag = Sagoalvan som skriver här. Självklart betalar man skatt.
Egentligen behöver jag väl inte skriva vad vi har för bloggadress men om du kanske tar en skärmdump / skärmprint / skärmprintbild ( på MAC trycker du cmd pil upp och 4 så får du saxverktyget och kan lägga den ruta runt vad du vill på skärmen- bara äääälskar detta med MAC )och vill ha kvar denna text så är vår bloggadress :

http://sagoalvan.blogspot.se








Man behöver inte heller vara särskilt teknisk eller html kunnig för att blogga i dagens bloggsfärer att som vi använda blogger fungerar superbra. det är jätteenkelt att använda deras verktyg plus att det finns till varje skriv sida en html sida där man bara behöver kopiera och klistra in sin html kod. 

Hemsida


precis som på en blogg kan man ha reklam på sin hemsida och tittar man nu runt på Internet förstår man ju att många sidor faktiskt drivs på det sättet att det är reklamen som betalar. Ett tag ville jag ha en egen hemsida men sedan tröttnade jag. Pappa har kvar en men de flesta sidor leder till länkar hit till våra recensioner här. Visst han har lite reklam på hemsidan med men av vad han sa för några dagar sedan så har ingen hittat och hoppat och handlat på en reklambanner därifrån.



Vår hemsida heter också Familjen Kuligheter, precis som bloggen. Vill du komma till vår hemsida är den här 

http://www.kuligheter.n.nu



Zazzle
Här är för den som gillar att göra egna produkter, ex egen musmatta med egen bild. Men här har jag bara fått sålt till några släktingar så det gav inget. Men visst kul att kunna designa egna saker så man kan göra helt unika julklappar- vilket ju kan vara ett sätt att tjäna pengar, eller åtminstone spara pengar. Jag tycker aldrig att man ska motstå en så bra deal- jag menar SPARA pengar är ju inte dåligt det heller.


Tradera 
Man kan sälja saker på Tradera, men tänk på att man får betala 3 kronor för varje annons, så det kan ju vara bra att börja sitt pris på något annat än 1 kr. Kom också i håg att väga dina saker ihop md kuvertet så det blir rätt porto. Sedan kan man faktiskt ta ut pengar även för det man lagt ut på kuvertet- annars kan faktiskt att sälja på Tradera bli en förlustaffär om man bara säljer sin sak för 1 krona, tar för lite i porto och sedan även måste köpa kuvert.

..

Övrigt 

Jag vet en del tjejer i min klass som bloggar på nattstad, där ska man visst få några öre per läsare man får och det är klart är man exempelvis ansluten till sociala nätverk som Face book och har många vänner där som kan hoppa in och läsa ens blogg kan man nog få i hop lite pengar. Det handlar ju hela tiden om att vara intressant så att andra läser.

OM man vill ha mer bloggtrafik till min sida kan jag verkligen rekommendera bloggtrafik. Här är min värvningslänk om du vill gå med i det, väldigt enkelt och man får då automatiskt läsare till sin blogg när man läser andras bloggar. Jag tycker att det är lite avkopplande att kolla andras bloggar så det är liksom win- win 

Värvnings url bloggtrafik för att få mer trafik till din blogg :

 http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=sagoalvan

Jag hoppas något av mina tips hjälper, framförallt ska man tänka på att ha roligt under tiden- det är mitt absoluta främsta tips!

Rekommenderas

Förmodligen är det inte så många som tjänar pengar på Internet, kanske om man har en nischad / nish affär som kan blomma upp och man kan sälja saker via den. Eller om man är superkänd som Familjen Kardashian ( här är Kourtneys hemsida : 
http://www.kourtneykardashian.com lite kul nu när jag var inne på hennes hemsida inser jag att jag glömt lägga upp mitt extremt fina pepparkakshus som jag byggde i hop med min mamma här är bilder på det :







































STATISTIK 

Ja så var det detta med statistik och läsningar, här är bilden från idag på min statistik på ciao, där jag som här skriver under pseudonymen Sagoalvan. Man kan ju undra lite varför jag är anonym men så har vi haft det från början. Vi är liksom bara en helt vanlig familj och vill fortsätta att vara det, inte som Familjen Kardashian som blir nästan trakasserad av Paparazzi / papparazzi fotografer.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.