Populära inlägg

måndag 12 mars 2012

Jippi nytt bälte/ Sagoalvan

***********************Karate **************************************************************
Jag går på karate och det är rätt roligt. Det är ett sätt att tänja kroppen men även ens mentala gränser.
 I Karate tror man på :
 1. Vi ska alltid vara hövliga.
 2. Vi ska alltid göra det bästa av våra ansträngningar.
3. Vi kommer alltid fortsätta att förbättra vår anda och teknik.
4. Vi kommer alltid att upprätthålla utmanande anda.
 5. Vi kommer alltid att reflektera över oss själva idag, och sträva efter att förbättra oss imorgon.
 6. Vi kommer alltid utföra karate som ett sätt att lära känna livet självt!

 Vi utför rätt mycket kata men det tycker jag är kul det blir nästan som dans fast lite hårdare och tuffare.

En annan sak är att man lär sig räkna på japanska i karate.
 0 = rei
 1 = ichi
 2 = ni
 3 =san
 4 =shi/ yon
 5 =go
 6 =roku/ro
 7 = shichi/nana
 8 =hachi
 9 =kyû
 10 =jû

Jag har nu graderats och fått köpa nytt bälte,JIIIIPPPPIIII,  eller ja jag behövde ju inte köpa det för jag kunde få brorsans gamla. Han har snart svart bälte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.