Populära inlägg

lördag 17 mars 2012

Matlagning/ Sagoalvan

Kan väl inte påstå att min matlagning har jättekocknivåer, jag kör rätt ofta väldigt safe och vill bara göra sådant jag redan gjort. Igår totalmisslyckades jag med sidorätten för jag hade alldeles för stark kryddpåse så jag höll på storkna när jag skulle smaka en champinjon som jag rullat i kryddor. Jag fick ta bort alla champinjoner och skrapa och slänga bort dem. Dagens lunch blev lite mer lyckad och jag är mest glad över den stekta potatisen som både var god och fick fin färg. Inte brände jag den heller! Se foto på min fina stekta potatis. Det var väldigt enkelt att lyckas med den. Först kastade jag ner alla potatiserna oskalade i en kastrull med vatten och lät dem koka i nästan 20 minuter. Därefter skalade jag potatisen efter att ha sköljt av dem i kallvatten, sedan stekte jag dem i lite Milda Culiness flytande margarin så de fick den här härliga gyllenbruna färgen. Lite salt på och de var klara. Till detta serverade jag fläskfilé jag gjort i ugnen och lite bearnaisesås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.