Populära inlägg

tisdag 13 mars 2012

Kock i köket/ Sagoalvan

Jag tycker att min pappa är värsta kocken i köket. Han jonglerar med maten och gör världens godaste mat. Jag har visserligen i flera år hjälpt till med maten och även lagat mat men jag har alltid varit så feg och gjort sådant jag redan kan. NU har jag börjar titta på mer för att se vad man mer kan laga för mat och har börjat titta ännu mer på recept. Brorsan har visat mig fiskrecept( han är också som en kock- all mat han gör blir jättebra).

Igår då skulle jag göra biffar, bara köttfärs i en stekpanna. Blev inte bra! De föll sönder. Det var nog en hel del felfaktorer med(som de snälla kockarna diskuterade efteråt)
Felkoderna kan ha varit följande :
1 ) Jag hade inget ägg att binda med.
2) Jag var för otålig och vände för snabbt.
3) Jag stekte på för låg temperatur.

Så nästa gång jag ska göra köttfärsbiffar vet jag lite att justera.

Och snart kommer jag också kunna jonglera med maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.