Populära inlägg

lördag 17 mars 2012

Shanghai metro/ Sagoalvan

Shanghai metro/ tunnelbana

Shanghai metro består av ett långt tunnelbanesytem på drygt 5 mil spår! En sak som är lite svårt med att hitta med metro och så är att de flesta sidor är på kinesiska. Jag testade att använda google translate och på deras hemsida om transporter i Shanghai fick jag en del intressanta översättningar, vet ni att jordbuss är en tunnelbana! Här är en karta på Shanghai metro med namn både på kinesiska och engelska :
























Jag såg att man inte kan se kartan så bra på bloggen men jag har printat den för vår egen skull. Är det någon som via Internet står i Shanghai och letar vad tunnelbanorna heter på engelska har jag hitta en jättebra PDF fil här :http://www.exploremetro.com/static/pdf/en/shanghai.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.