Populära inlägg

torsdag 23 augusti 2012

If life does´t go right turn left!/Sagoalvan

If life does´t go right turn left ... ja det gjorde jag och undkom att hamna under en lastbil men jag drog upp med min nya fina mopped på trottoraren och föll, illa!!! Kul var det INTE.

Tur det finns så mycket snälla människor. En tog hem min moped och en annan skjutsade mig. Pappa sen kom genast hem.

Gjorde så ont när jag försökte rengöra alla sår i duschen att jag svimmade. Ha ha mamma som inte tål se blod hade fått låsa upp dörren och sedan hade hon kastat två handdukar på mig. Hon sa att det var för att jag inte skulle frysa men jag tror hon bara inte ville se allt blod.

Jag fick hjälp av pappa sedan, är ju rätt viktigt att få bort allt grus och all asfalt. Det ser mycket allvarligare ut än vad det är för jag bröt ju inget eller så men huden är uppfläkt och avskavd lite här och där.

Pratade lite med mormor och hon sa att sova blir svårt och hon hade lite rätt men pappa kom på en jättebra idé så vi satte upp min arm lite halvhängande i luften med bandage så jag inte skulle lägga ner armbågen i sängen. Mamma hade alla möjliga förslag som ex någon kartong runt men det gick inte att genomföra. Däremot tejpade vi fast lite näsduksförpackningar på sidan ifall jag ändå skulle lägga ner armbågen.

Jag önskar nu att jag hade kört i jeans som jag gjorde dagen innan, hela ena sidan är också skrapad, och jag vet inte hur det hände men även fötterna. Det som är jobbigt med sådana här skrapsår är att de fastnar i bandagen hela tiden för det vätskar.

Jag brukar alltid använda väteperoxid till småsår och tvätta dem men jag sa till pappa att jag pallar inte det. Han fick använda sårtvätt istället. Nu ska jag kolla vad jag fotat sedan sist. Kör försiktigt alla !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.