Populära inlägg

tisdag 7 augusti 2012

Sagoalvans Svampbob T-shirt projekt, billigt och kul !/ Sagoalvan

Jag har ju kollat på en hel del tutorials på t-shirt projekt som jag funderat att fixa till min min Svampbob t-tröja jag köpte jättebilligt på Lidl i några storlekar för små(storleken är 146 för barn och jag är ju lite längre och större än så).

Min idé kom sig då av att man kan ju göra tröjan större med att klippa den och nu passar den perfekt vilket är jättekul för jag har inte sett så många SvampBob tröjor i handeln iallafall inte för tjejer. Hade min blogg varit mer lik de alla sterotyper av bloggar i dagens samhälle skulle den här väl bara åkt in under dagens outfit utan en förklaring var man får tar på den och hur man gör, men nu har du landat på min blogg och jag kan enkelt berätta vilka steg du ska ta för att göra en häftig tröja.

Först börja helst med en för liten tröja annars får man göra som hon i mitt blogginlägg här :http://sagoalvan.blogspot.se/2012/08/haftigt-t-shirt-projekt-sagoalvan.html


Hon väver ihop ryggdelen lite men med en mindre t-shirt behöver du bara kunna klippa.


Jag gjorde först ärmarna för att se hur de skulle se ut. Jag klippte på tvären hela vägen så det blev remsigt i mitten. Efter det drog och snurrade jag lite på varje remsa för att det skulle se bra ut. 

Då T-shirten hade en väldigt liten krage klippte jag helt enkelt bara bort den. Därefter vek jag t-shirten i två och klippt utefter den vita kartongen jag lagt på tröjan- se bild. När du klippt klart alla bildar de ett öppet V med remsor i ryggen( se foto).

Därefter är det bara att dra lite i varje fram och tillbaka så remsan snurrar ihop sig.


Så nu är jag nöjd med min nästan egen designade Svamp Bob tröja. Köp en barntröja du gillar motivet på- kan vara Hello Kitty, Barbapapa eller ex min Svamp Bob(inköpt på Lidl)


Jag tycker att min nya Svamp Bob t-shirt blev lite häftig med !
Jag kommer helt klart att göra flera t-shirt projekt för det var roligt!

Här kommer en lite bildserie på mitt T-shirts projekt med Svamp Bob


Vanlig SvampBob Tröja 

Kippt till lite häftiga ärmar
Klipp till runt nacken fint.
Klipp i ryggen och ha en mall så det blir ett V.








Så här är V-et klart på ryggen, häftigt va!




Svamp Bob tröjan klar ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.