Populära inlägg

tisdag 9 oktober 2012

Vackert med sol!/ Gör en god plommonpaj ! / Sagoalvan

Solen är alltid något extra, en riktig höstsol.


















PLOMMONPAJ 

Plommon och banan i en paj är så supergott. Jag fick skala fem plommon i varje hörn så att mamma också kunde äta pajen för hon tål inte skal, men de i mitten gjorde jag utan att skala dem, däremot tog jag ut kärnan på alla. Sedan hade jag även på bananer, se bild.

Pajskalet är super enkelt jag har gjort en hel del äppelpajer med det här skalet det är superenkelt och supergott.

Tillvägagångssätt:

Häll lite kanel och socker ovanpå plommon- och bananblandningen
Jag tog lite av vår färdigblandade burk vi har i köket med en blandning av kanel och socker och jag strödde över 1 msk av den blandningen.


Tag fram ett hårt Milda margarin lite innan du börjar.

Jag tog 75 gram margarin(hård Milda)

Vilket havregryn ska man ha till pajen för bästa resultat?

Tag 3 dl av AXA:s havregryn. De är lite grövre än den vanliga röda förpackningen( som passar allra bäst till chokladbollar)

Blanda i socker i smeten.

 Blanda havregryn och margarin med ½ dl strösocker.

UGNEN 

20 minuter i 200 grader

Serveringsförslag till :
Vaniljvisp
Vaniljglass
Marsan sås



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.