Populära inlägg

måndag 1 oktober 2012

X-factor, hur kommer man med ? / Sagoalvan

Jag älskar att sjunga men jag tror att det kan vara svårt med pressen i TV. Självklart har man ju hjälp om man sjungit för andra förut, även Karaoke eller i kyrkan.

Min mamma vill gärna att jag ska vara med i något musikprogram på TV som exempelvis X-factor. Förut tyckte hon Idol men det har visst lagt ner i Sverige. Det gick ju på TV4 förut. Lite tur är att mamma alltid upptäcker musiktävlingarna för sent så när True Talent gick då blev det bara att vi var publik i programmet men det var ju också kul. Nu har hon sett lite X-factor med mig och frågade om jag inte ska söka nästa år, men nej jag tror inte det.

Jag vet att jag sjunger helt OK, men jag har så många drömmar med mitt liv och de flesta kanske skulle titta lite förvånat på mig när jag säger att min högsta dröm faktiskt är att bli advokat. Det är en stor dröm men visst att sjunga ÄR kul.

Fast jag tror Sverige är för litet för att man ska kunna tjäna några stora pengar här och det skulle då betyda att man blir tvungen att lämna Sverige och sin familj. Jag ÄLSKAR min familj och jag vill absolut inte vara ifrån dem. USA:s X - factor delar ut hela 5 miljoner dollar och ett Pepsireklam kontrakt.

Jag vet inte vad vinsten är i X-factor Sverige men här är en länk där du kan komma till svenska X-factor och läsa mer om allt från deltagare och senaste avsnitten :http://www.tv4.se/x-factor

Nu har jag kommit ända till programet där Leona Lewis är gästdomare och Malcom B kom av sig lite. Har du aldrig hört Leona Lewis sjunga så har du henne här( detta klipp har över 100 miljoner träffar på You Tube) :

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.