Populära inlägg

tisdag 25 november 2014

Farsdag / Sagoalvan

Farsdagspresent / Sagoalvan 

Jag ville vara lite unik, (tror jag) med min Farsdags present till min pappa. Det var ett himla jobb men jag gillar att pyssla och stå i så det blev jättebra (tycker jag!).

Presenten
Alltså den var inte alls särskilt dyr men det var tidsödande att göra presenten och pappa blev jätteglad. Jag köpte ett Kinderägg. Tog försiktigt upp den vit/ röda folien och la den åt sidan. Sedan kokade jag lite vatten och i vattnet höll jag en vass knivspets så den blev varm ordentligt och skar sedan försiktigt upp själva ägget i två delar. Är man äventyrlig kan man testa att dra isär ägget utan denna procedur, men då rekommenderar jag köp av ett flerpack som jag hade gjort, för om man misslyckas är det inte så kul.

Iallafall sedan tog jag ut den gulafärgade plastbyttan öppnade den och gav faktiskt den lilla presenten däri till min mamma som är tokig i småsaker. Därefter skrev jag ut en väldigt liten bild på min pappa och mig och gjorde en liten lapp som jag vek för att kolla om den fik plats i plastbyttan.

Därefter tog jag upp lappen och skrev massa snälla saker om min pappa och hur glad jag är att just han är min pappa!

Pappas reaktion
Jag tänkte lite först att han kanske inte blir så där jätteglad för ett Kinderägg men bara han öppnat så skulle han tycka att det var kul att se bilden på oss och läsa allt det fina jag skrivit om honom. Åhh han blev jätteglad! Han var typ tårögd när han läste lappen jag lagt i det öppna Kinderägget och försiktigt förslutit det med att sakta och tålmodigt smälta ihop kanterna igen. 

Han blev verkligen jätteöverraskad att jag lyckats få det se ut som ett helt vanligt Kinderägg.

Slutssats
Detta med att göra en överraskning inne i ett Kinderägg är verkligen en hit, jag kan tänka mig massa andra gånger det skulle vara lite kul- exampelvis att vika ner en sedel i Kinderägget eller lägga i en förlovningsring eller bara skriva gulliga saker till sin pojkvän exempelvis.

Överraskningar är verkligen kul !  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.