Populära inlägg

torsdag 27 november 2014

Matdags, ny maträtt kanske? / Sagoalvan

När jag var i Pisa i Italien lärde jag mig uppskatta en helt ny maträtt för mig, iallafall vad jag minns.

Det är risotto ! Det är ju inte så att jag aldrig hört talas om det och ris har jag ju ätit men på det här sättet i Italien i Pisa- vilken fullträff!!! Jag har ju även sett tv-program med Gordon Ramsey där de tillagar risotto och att rätten tar typ 22 minuter.

Men så underbart god den var i Pisa, jag testade flera varianter, fotot är på en skaldjurvariant med musslor- så gott!! Jag testade även med ost, en annan med svamp, en med gröna örter och en med räkor. Jag måste bara försöka göra risotto själv någon dag. Ska helt klart ut och kolla på Coop eller annan affär för att se om det finns någon variant som jag kan laga till mig och min pojkvän!

Att äta risotto var som att blicka ut genom ett fönster av nya matupplevelser. Och visst att man säger borta bra men hemma bäst- så otroligt god mat som de har i Italien är helt enkelt ett väldigt gott skäl till att ha det riktigt bra när man är borta. Missförstå mig inte fel- jag trivs väldigt bra hemma, men restaurangerna i Pisa och maten åhhh helt underbart!













Vill du kolla in mer om min resa till Italien kan du titta
exempelvis här : http://www.ciao.se/Hotel_Verdi_Pisa__Recension_116864

där jag har skrivit en recension om hotellet som vi bodde på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.