Populära inlägg

måndag 10 november 2014

Ska du till Pisa i Italien och vill bo på ett super hotell? testa Hotel Verdi = Sagoalvan rekommenderar!


=== Hotel Verdi, Pisa Italien ===

Oj var ska jag börja men efter lite ” övertalning” kom jag så iväg med min pojkvän till Italien. Vi tog ett billigt Ryan Air plan från Skavsta och landade på Pisa Airport (PSA)där jag beställt en bil via företaget suntransfer.com . Så där stod en man och höll i en skylt med min pojkväns namn. Vi åkte i en jättefin bil till Hotell Verdi som ligger precis på gränsen till där man får köra med bil. Tror bara det var taxibilar tillåtna faktiskt.

Vi checkar in och får tillbaka våra pass på en gång – det var skönt tycker jag för ofta behåller hotellet passet en dag men jag tror han tog en kopia på dem. Vi åkte hiss upp till vårt rum som ehhh var mörkt. Vi tryckte på knappen men inget funkade- vad var nog detta? Vi gick och kollade på golvlampan och bordslampan men nej. Min kille gick då ner till receptionisten som km upp till vårt rum.
Haha ha ha man skulle bara trycka på en knapp på golvet med foten för att tända lampan. Han kopplade även om så att det fungerade att tända golvlampan på knappen på väggen. Bordslampan fungerade så att man bara tryckte ner ovanpå dess konformiga skal.

Då hotellet ligger mer än super till så är det bara att promenera till alla sevärdheter, rekommenderar att använda gps:en på mobilen för att gå rätt. Under de dagar vi var här gick vi förbi lutande tornet i Pisa säkert 3 gånger. Sedan utforskade vi även Pisa åt andra hållet över floden mot tågstationen. På vägen dit hittade vi en jättesöt marknad under ett stort vitt tak.

Man skulle kunna tro att restaurangerna runt just Pisa tornet skulle vara dyra men där åt jag en Margaritha för bara 4,50 EUR

När vi gick i botaniska trädgården med pampiga palmer var vi helt ensamma i hela trädgården- så lugnt oh fridfullt!

Jag gillade det mesta med vårt hotel, mest för att det kändes lite så där gammaldags romantiskt. Det som de skulle kunna förbättra är väl att ha ägg till frukosten men jag klarade mig bra på mackor med och salami med varm choklad.

=== Rekommenderar jag Hotel Verdi i Pisa Italien ? ===
Oh ja och jag kan faktiskt säga att Pisa kan man njuta av hur många gånger som helst, allt är så lättsamt i Pisa. Och vilka trevliga människor!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.