Populära inlägg

torsdag 27 november 2014

Vacker utsikt om man går över bron "bort " från lutande tornet i Pisa/ Sagoalvan

Måste bara få tipsa om att om man är i Pisa så missa inte att gå bort ifrån lutande tornet i Pisa över floden mot tågstationen till. Och sedan när du kommit över en av alla bror som går över så vänd dig/ Er om och bara slås av de fantastiskt vackra husen som ligger på andra sidan vattnet.

Det är som om man kommit till nästan Trinad och Tobago, fast man är i Europa. Olika färger på husen, himlen strålar underbart blå med några som blommiga moln och man bara förundraras över hur vackert Pisa är.

Här på andra sidan floden fann vi även en marknad under tak, massa söta hantverk fanns att köpa. Bland annat fina tyghjärtan och faktiskt fick det mig lite sugen på att sy egna saker. Kanske jag kommer mig för att sy någon liten sak eller virka. Jag har inte bestämt mig än. Det börjar närma sig jullovet nu och jag vet inte hur det kommer se ut i år. Nu är det ju många man ska fira med- eller blir det några få?

Kanske en utlandsresa med för att skingra alla pluggtankar en stund.



















Pisa sett från " över floden". Så vackert! Jag kan verkligen rekommendera en resa
till Pisa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.