Populära inlägg

torsdag 27 november 2014

Ny bok jag läser!/ Sagoalvan

Jag har upptäckt en fantastisk sak och det är att förut hade jag lite svårt att somna, nu har jag märkt om jag stänger av mobilen och inte plockar med mig lap-topen i sängen och istället byter det blåa ljuset från lap-topen mot en bok så somnar jag mycket fortare.

Jag försöker alltså avsluta mitt YOU-tube videotittande och pluggande minst en halvtimme innan jag ska sova- det ger mig att jag hinner läsa fler böcker nu än förut. När jag var hos min pojkvän hade jag ingen bok men gick och botaniserade bland hans mammas böcker och fann denna bok :

" Mellan himmel och jord " isbn 978-91-7475-036-2 ( ponto pocket 2012)
av Benny Rosenqvist och Ingrid Carlqvist.
Jag har bara börjat men jag gillar sådana där böcker som har lite citat i sig
som gör en lite klokare och lite starkare, det första jag läser är från en gammal sång
och jag delar gärna med mig av den här:

Titeln är: Välkommen till världen och sjöngs av " LillBabs" Svensson enligt boken och detta
skedde för över 40 år sedan. Lite av texten :

" Så vem du är, så välkommen till världen
jag ska va´med vart du än ställer färden
Många långa vägar ska du gå
och många hårda törnar få "

Så ska det absolut vara, jag önskar ALLA välkommen till vår värld!

Och allra mest önskar jag alla välkomna att läsa Familjen Kuligheters blogg, som jag typ helt kidnappat nu då det är mest jag Sagoalvan som skriver här nu. Jag har alltid älskat att skriva och som ni kommer se och läsa här är det texter om allt mellan himmel och jord!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.