Populära inlägg

torsdag 27 november 2014

Vacker blue sky ! Sagoalvan

När min pojkvän och jag var i Italien i Pisa hade vi en enormt vacker resa och himlen var
alldeles blå- blue sky in Pisa liksom! Helt underbart att bara strosa fram till olika sevärdheter.

Ett tips jag vill ge är dock att också ge sig ut på kvällen och även om det blev mörkt redan vid 18,00 nu på hösten så var gatorna upplysta och det fanns massa intressanta affärer att kolla i. Jag hittade en affär som var bara MASSOR av ugglor. Jag lovar hela den lilla boutiquen var fylld med söta ugglor. Hur gulliga som helst fanns det!

Vi var in i ett museum det blå palatset och medan vi var därinne hann det nästan bli mörkt ute. Inne i The blue palace, palazzo fanns en mängd konstverk och tavlor. Man fick däremot inte fota vilket var lite tråkigt såklart. Vi fick dela på en apparat och 2 hörlurar för att lyssna på de olika verken av bland andra Mogdelioano. Vi förstod inte så jättemycket men så såg jag ett Familjen Kardashian program på TV med Kourntey och Scott Disick och jag kan slå vad på att de sa att de kanske trodde att en tavla de ärvt var en Mogdaliano tavla. Iallafall pratade de om italiensk konst och om de hade rätt så har min pojkvän och jag sett tavlor värda en förmögenhet, tror de sa att vissa tavlor gick på typ 45 miljoner!






Konst av Amedeo Modiglian på blå / Blue palatset i Pisa i Italien.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.