Populära inlägg

onsdag 28 september 2011

Sagoalvan om hur man fuskritar.


Jag är inte så bra på att rita - särskilt inte att få till rätt proportioner på ögon, näsa och mun. Och var de ska vara i ansiktet. Jag skulle nog säga att jag är en Picassowannabee med mina teckningar. Men så sa mamma att jag kan ju alltid kalkera med lite bakplåtspapper.

Jag letade efter en kvinna jag ville rita av, Black Swan blev det så jag printade ut en bild. På med bakplåtspappret och tog ut de väsentliga sakerna som ögon, näsa , mun och hur stort huvudet är. Sedan la jag bakplåtspappret på ett vanligt ritblock upp och ned ( därför bilden är spegelvänd) och ritade ovanpå alla streck så att det överfördes till pappret. Sedan var det bara att fylla i , lägga till och dra i från sådant jag tyckte.


Jag måste ändå säga att jag är rätt stolt över min egen tolkning av Black Swan!
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.