Populära inlägg

måndag 8 december 2014

Alltså hur får man egentligen mer trafik till sin blogg ? / Sagoalvan

****

Det är ju många i Cyber rymden som vill att man ska få fler trafik till ens bloggsida. Nu tänker jag kanske mer på de som får betalt per inklick på bloggen som jag förstått att en del av mina vänner har. Jag har inte det på denna bloggen. Jag tjänar alltså inga pengar på att någon kommer hit och läser själva min blogg. Däremot älskar jag att ge tips och mitt tips då är att gå med i Bloggtrafik.nu

Detta har jag skrivit om bloggtrafik.nu :


Bloggtrafik.nu

Om det är så att du kanske driver en blogg kan bloggtrafik.nu faktiskt vara någonting för dig! Jag tycker att det verkar nästan som att varannan svensk gör det nuförtiden och vi är säkert ett av de bloggtätaste landen. Enligt pappa har vi i alla fall ett av de högsta antalet av datorer i hemmen. Och hemma hos oss stämmer ju det. Hade det varit skoldag också så hade vi ju även haft brorsan och min laptop från skolan och då kan man räkna till över 10 datorer, sedan kan man lägga på iPad och flera surfbara iPhones vi är så uppkopplade att då vill man antingen läsa, skriva eller lyssna på sin dator. 
Hur fungerar bloggtrafik.nu ?

Bloggtrafik.nu fungerar på två sätt, det ena är att man faktiskt helt garanterat får läsare till ens blogg och det andra är att man får möjlighet att lätt läsa och hoppa på andra människors bloggar. Här är det en väldig blandning av bloggar och hemsidor på bloggtrafik.nu så man blir aldrig uttråkad. Jag har även sett att lite mer kända har sin blogg upptagen här, ex hittade jag till Big Brother Hannah Widerstedts blogg där en dag. Jag kunde inte låta bli att berätta för henne att jag gillar hennes konst och tipsa om så klart att använda Zazzle för att multiplicera den. Vore kul om hon gjorde det!
Bloggtrafik.nu gör alltså så du får läsare du kanske inte skulle haft, fast jag måste säga att hennes rosa hår var riktigt häftigt. Utan bloggtrafik.nu hade jag förmodligen inte hittat dit så bra.
Hur gör man för att bli medlem på bloggtrafik.nu?

Det var inte helt enkelt dock att bli medlem på bloggtrafik.nu för man behöver en värvningskod_ annars går det inte. _ Så om ni vill kan ni använda min värvningskod för att bli medlemmar. Den ger mig inga pengar eller så utan har till syfte att bjuda in andra människor som har bloggar att börja använda bloggtrafik.
Här är min kod så kan ni då med hjälp av den lätt registrera er : 
Värvnings url: http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=sagoalvan
Hur använder man sig av bloggtrafik.nu ?

När man skapar sitt konto så får man en länk att använda när man går in och då får man poäng för att besöka bloggar.
Man måste stanna på sidan minst 10 sekunder. Ibland får man skriva en tresiffrig verifierings kod. Jag har inga problem att stanna i 10 sekunder, jag stannar alldeles för länge tror jag på varje blogg, men jag tycker att det är kul att läsa andras bloggar.
Särskilt kan man ju få idéer om musik och då var jag tvungen att lägga upp en egen idé på Familjen Kuligheters blogg.
För varje 100 poäng man samlar får man cirka 30 besökare till sin blogg.
Det tog lite mer än 1 vecka innan Familjen Kuligheters blogg blev godkänd av bloggtrafik.nu men nu har vi haft det en stund och jag är nöjd för äntligen är det i alla fall en mer om dagen som besökt vår blogg än som det kunde vara tidigare att ingen nästan hittat dit. Förutom mormor kanske.
Jag tycker att det är enkelt att använda bloggtrafik.nu och klickar bara på nästa och nästa blogg och läser och läser, det kan försvinna en halvdag på det och det är bara roligt tycker jag!
Övrigt

Om man inte är aktiv på tre månader avslutas kontot automatiskt. Men det finns cirka 160.000 registrerade hemsidor /bloggar så om någon försvinner märks det nog inte. Sidorna är på svenska, norska och danska.
Rekommenderas

Ja gillar du att läsa bloggar är det helt klart kul och som bonus får du extraläsare till din egen blogg. Väldigt bra uttänkt tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.