Populära inlägg

onsdag 3 december 2014

Sverige går till nyval/ Sagoalvan

Sverige går till nyval, och gissa vad? Jo det kommer att finnas väldigt många fler röstberättigade i mars 2015 än det fanns till valet i höstas och jag hoppas vi blir att räkna med. Så alla ni ALLA som är röstberättigade GÅ och rösta !!

Jag vet redan vad jag vill rösta på - det är Moderaterna; och särskilt då om även deras partiledare faktiskt kan bli en kvinna. Vi kan för första gången någonsin få en kvinnlig statsminister i så fall. Och då har vi kommit längre i jämställdheten än i de flesta länder i HELA världen. Vi kan vara ett land att se upp till. Skulle det vara så att Moderaternas ledare ändock blir en man kommer min röst ändå gå till dem.

De förstår vad viktigt det är för unga att få jobb. Sedan har jag hört att socialdemokraterna vill avskatta räntesubventionen på bolån, räcker det inte med den extrakostand som kommer komma med att snart ska alla nya bolån amorteras ner till hälften. Vem kommer ha råd att flytta hemifrån? Inte vi unga iallafall. Jag har inget att bo med mamma och pappa nu men jag vill också ha ett eget liv. Vara självständig - hur ska det gå om socialdemokraterna vinner igen? De kunde inte ens få majoritet för sin budget.

Så gör det som är bäst för Sverige och rösta på Moderaterna i det nya valet i mars 2015! Vi kan verkligen betyda något om vi kan få moderaterna att få majoritet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.