Populära inlägg

måndag 1 december 2014

Hunger Games/ Hungerspelen 3 / Mocking Jay del 1 av 2 / Sagoalvan

Jahapp då har även jag dragits med i Hungerspels- febern! Fast som vanligt när man ser film där man läst böckerna så är böckerna mer nyanserade och min fantasi verkar vara mer varierad och förfinad än de kan återge i en film,tyvärr.

Tänk om man kunde göra film att någon läser en bok. Liksom filma bilderna som poppar upp i hjärnan på en! Wow där hade vi snackat om actionpackad film med många romantiska inslag. Tyvärr tar sig inte filmen riktigt upp dit - men ändå visst var den värd att se. Och lite roligare att prata om den filmen än om exempelvis PH( Paradise Hotel på TV) som jag tycker personligen spårat ut lite.

Det jag däremot får akta mig för är ju att avslöja nåt som kommer komma i Mocking Jay part II. Egentligen är det lite tråkigt att så många av mina kompisar inte gillar att läsa- det som är så fantastiskt! När ni går på bio glöm inte dra ert SF bioklubben kort- jag fick popcorn gratis!












Om någon undrar var ni kan läsa om böckerna :
Fatta Eld :

Revolt: http://sagoalvan.blogspot.se/2012/09/revolt-sista-i-triologin-om.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.