Populära inlägg

måndag 8 december 2014

Filmtips från Sagoalvan

***

Vill bara ge film tips, detta skrev jag om filmen när jag såg den första gången, det var på bio. Nu finns filmen ute att köpa väldigt billigt på Internet affärer till bra pris. Det är ett av mina absolut bästa filmtips att ge och jag tycker att den är en superbra gåva till någon i julklapp- även de som sett den!

G.I JOE Retaliation (såg den i 3D på bio)

Pappa frågade i lördags om vi inte ALLA skulle gå på bio och det var det ju ingen som tackade nej till. Med alla menade min pappa både min pojkvän, brorsans flickvän och så resten av familjen. Så vi skulle alltså gå alla 6 på bio. Jag fick till uppgift att sätta mig vid datorn och leta efter något som alla skulle vilja se. Egentligen ville jag mest att min pappa skulle vilja se filmen för det var ju ändå han som skulle betala och det är ju inte jättebilligt att gå på bio.
Jag frågade vad mamma trodde om filmen G.I Joe, ja men den blir nog bra sa hon och att hon hört att pappa velat se den, så jag gick och hämtade pappa i garaget och han blev verkligen jätteglad, han var nog orolig att det skulle bli något tecknat för ”alla” gillar det.
Han satte sig och började boka på Sf.se, sedan kollade han på mig och sa – du det blir ju en del pengar du har inte ett bonuskort som jag ska registrera - och det har jag ju så jag sprang som en snabb antilop med skuttande glädje till mitt rum och hämtade mitt bioklubbenkort, nu när jag läst baksidan på kortet står dock att man bara får bonus för en biljett per föreställning och det är ens egen biljett- jaja men alla bonuspoäng är ju intressanta ändå!
Pris

För oss 6 betalade pappa 810 kronor, då fick alla även 3D glasögon för 15 kronor styck som man får behålla och kan använda igen om man vill gå på en annan 3D film.
Sedan gav pappa alla när vi kom fram till bion varsin 100-lapp att handla godis för. Jag frågade om jag fick behålla resten om jag inte gjorde av med hela hundralappen och det fick jag. Jag köpte en centerrulle och en liten popcorn för 49 kronor, sedan fick jag smaka av min pojkvän av hans coca-cola för jag ville inte köpa en hel själv och dricka.
Biljetterna hämtade pappa i kassan med sitt kort som han använt på sf.se hemsida och 3 D glasögonen fick man innan man gick in i salongen. På biobiljetten fanns det ett tecken för solglasögon som skulle visa att man betalat 3D glasögonen. 
Fakta om filmen

År: 2013 
Regissör: Jon M. Chu
Författare: Rhett Reese och Paul Wernick
Spellängd: 1 timme och 50 minuter
Åldersgräns : 11 år
Skådespelare 
Dwayne Johnson -Roadblock
Jonathan Pryce- USA:s president
Byung-hun Lee - Storm Shadow, alltid i vitt utom då han låtsas vara Snake Eyes i svart.
Elodie Yung - Jinx
Ray Stevenson- Firefly
D.J. Cotrona - Flint
Adrianne Palicki-Jaye
Channing Tatum- Duke
Ray Park- Snake Eyes
Luke Bracey - Cobra Commander
Walton Goggins- fängelsedirktören Nigel James
Arnold Vosloo -Zartan
Joseph Mazzello- Mouse
Handling blandat med åsikter och övrigt

Först vill jag nämna några ord om att detta är en slags fortsättning på den tidigare filmen om G.I Joe men då det var ett tag sedan jag själv såg den filmen känns det inte jätteviktigt att man har sett den filmen innan. Det var bara en gång jag blev lite förvirrad och det är när Storm Shadow klätt sig i svarta kläder och tagits som fånge och han då spelar att han är Snake Eyes. Det tog en liten stund för mig men så kom jag på att Snake Eyes ju inte pratar och jag fick lite minnesbilder av att Storm Shadow tillhörde de onda. När jag kommit på det så var det lättare att förstå hela filmen. Det är ju alltid lite lättare om man vet vem som ska vara ond och god även om det kan förändras mellan filmerna och även i en film men då känns det som att det är bra att man får lite koll på det.
I den här filmen använder de onda några slags eldflugor i metall som har små sprängladdningar. De är riktigt bra gjorda och i början av filmen förstår man att ”Joesarna” blivit förrådda ute i öknen av de onda då en ser en eldfluga. 
Jag tycker att det är verkligen fascinerande att se hur de 3 överlevande ” Joesarna” tar sig upp ut en djup brunn med att stå mot varandras ryggar och klättra upp för brunnen med benen åt sidan. Verkligen en genialisk filmidé tycker jag. 
Då man förstått att eldflugorna tillhör de onda förstår man att ett fängelse med Snake commander och Destro kommer att attackeras. Inne i fängelset sitter de fast i vätskefyllda tuber i ett slags drömlikt tillstånd där de inte kan röra sig men är vakna. Det är även här Storm Shadow tagits till fånga men det var hans plan då han låtsats vara någon annan.
Storm Shadow blir väldigt brännskadad och tas till ett slags kinesiskt tempel uppe i ett berg. Här på bergskanten genomförs filmens absolut häftigaste fightingscener. Med vajrar fästa i berget slåss de goda mot de onda. De springer utmed berget och möter varandra som nästan tornerspel. Absolut de allra bästa scenerna i hela filmen enligt mig.
I bakgrunden av alla häftiga actionscener bubblar ondskan och USA:s president har kallat alla ledare från länder med kärnvapen. 
Hur ska ”Joesarna” göra för att rädda världen? 
Övriga åsikter om ex miljön.

Miljöerna i filmen är helt fantastiska, allt från öknen till ett maximum risk fängelse till de otroliga vackra snöklädda bergen. Och om man tittar in i grundarna av ”Joesarna” nämligen JOE himself(Bruce Willis) blir man väldigt imponerad av hela hans hem och varje låda, skåp eller garderobsdörr som han öppnar med fler och fler vapen!
Ännu mer åsikter om filmen

Det fanns två tjejer med i filmen, hon som spelade JInx och hon som spelade Jaye, jag hoppas att få se dem i fler filmer för jag tycker att jag själv känner mig starkare, smidigare och snabbare när jag får se tjejhjältar som slåss. Alltid kul eftersom jag själv går på karate att se tjejer som verkligen kan slåss. 
Rekommenderas

Ja en andlöst spännande film där inte en dollar är sparad utan alla är spenderade på att göra filmen så häftig som möjligt. Och om ni har möjlighet - se den i 3D en upplevelse jag aldrig kommer att glömma!

////// 

Här får ni ett foto med som jag tog då :


SÅ MITT TIPS ÄR ALLTSÅ ATT KÖPA DVD:N MED FILMEN OCH GE TILL NÅGON SOM GILLAR ACTION - BLIR EN PERFEKT JULKLAPP ABSOLUT !!!!!!!!!!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.