Populära inlägg

måndag 1 december 2014

Språksvårigheter i Kina ? / Sagoalvan

Hm ibland kan det bli lite språksvårigheter, särskilt som jag inte talar kinesiska och många i Kina inte pratar engelska, ett foto är då den bästa lösningen. Här är ett foto som vi tog när vi var i Shanghai för att kunna visa för att fråga om vägen till toaletten. Detta var innan vi kom underfund med att på varje tunnelbanestation i ena kanten fanns det en toalett- bara det är värt att köpa tunnelbane/ metro kort för!

Jag minns att pappa sa att det inte var så dyrt med taxi, vi tog en utanför ett Mc Donald´s en dag då brorsan hade en drake att släpa på men som sagt det kan vara bra att ha en bild på detta med er. Just denna bild kan ni kopiera av mig gratis utan att ge mig 50 kr i donation för att använda mina foton.










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.