Populära inlägg

fredag 5 december 2014

Film tips och till jul ? / Sagoalvan

****
Har ni blivit bitna av Zoombie febern än som går över världen? Det började med att jag gillade PS3 spelet Cod som även har Zoombies på spelet, sedan har det rullat på. Denna film kan jag verkligen rekommendera den heter :
World War Z

Nu är det en stund sedan jag såg filmen då jag fick se den på bio på sommarlovet( blev bjuden av min pojkvän).
Kom att tänka på den när jag skrev om en annan film jag sett som är väldigt mycket ” Hollywood” nämligen Iron Man 3. De här filmerna kan väl inte riktigt jämföras med varandra och jag tror att en del av filmen förstördes för mig då jag var så inne på att ett Zombie barn skulle vara Brad Pitts barn, men hahaha nej han var ju bara en statist så mitt letande efter att lösa filmen gick ju verkligen åt fel håll. Ibland kan det ju vara så när man får förutfattade meningar om filmen man ska se.
Jag gillar faktiskt inte ens att se trailer innan jag kollar på film, det känns ju som att hälften har blivit avslöjat redan då!
Och någon kanske protesterar och säger att det där är väl ingen romantisk film att ta med sin flickvän på- joho. Jag var ju så nära jag kunde med honom. Jag har dock märkt att jag inte är så jätteförtjust i stora folksamlingar längre, hoppas det går över för jag vill ju inte gå och titta mig över axeln efter en Zombie jämt och ständigt.
Lite fakta om filmen

På bio sedan 12 juli 2013
Spellängd 116 minuter
Genre : Zombie thriller ( inte skräck- den är helt sevärd även för de som inte gillar alltför läskiga filmer )
Skådespelare
Brad Pitt – Gary Lane den pannkaks stekande fadern som plötsligt måste ut och rädda världen från Zombiepersoner
Handling

Vi vet att virus finns, vi vet om bakterier – men vad händer när en människa blir smittat av något och som sedan som en rabies smittad hund bits och för smittan vidare. Det är även lite vampyr över det hela för de rör sig snabbt när de inte är i vilo läge.
Smittan går snabbt också plötsligt kommer en klump zombier springande, och inom cirka 10 sekunder förvandlas nästa person till Zombie och springer och attackerar sitt nästa offer
Gary flygs med sin familj till en av US flottans stora marinbaser till en båt. Nu är hans familj säker- eller är de? Om Gary misslyckas tänker de ställa familjens platser till förfogande till några som är viktiga istället.
Gary åker iväg med en grupp personer och en ung forskare för att hitta ursprunget till smittan.
Tyvärr hittar de inte rätt meddetsamma och de får en ny ledtråd. I Jerusalem har man lyckats stänga staden före alla andra länder så hit kommer nu flyktingar från hela landet och även andra länder. Ingen vet att Zombierna triggas av sång( + hahahah vem kom på den idén kul faktiskt ! ) så nu bygger Zombierna en märklig piramid och Gary får fly. I flykten lär han sig en del om Zombierna som kommer väl till användning i ett labb.
Och man kan säga vad man vill om att de springande zombierna var läskiga - men vänta och se de som finns senare i filmen i ett labb där de går i stealth mode( vilo läge typ).
Rekommenderas

Ja en spännande och läskig film för alla som gillar action med lite zombisar. 

//// 

Kanske något att ge i julklapp till någon som gillar Zoombiesar ? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.